Thursday, December 16, 2010

FORUM SEMAK DI KOSMO 14/12/10

4 comments:

administrator said...

Syabas kepada PPIM kerana membuat hebahan mengenai forum ini. Semoga usaha ini diteruskan agar para pengguna tahu tentang wadah yang dapat digunakan secara berkesan bagi mendapatkan maklumat dan sekaligus mengelakkan diri dari menjadi mangsa penipuan.

- Ashadi Zain
(ashadizain@gmail.com)

Unknown said...

sy kurang setuju dgn sesiapa yg mudah terjebak dgn syarikat jualan langsung ni..dh bnyk kes penipuan terjd dlm syrkt jualan langsung ni tp masih ada yg tertipu. sepatutnya, kita sudah maju ke depan dan sudah berfikiran matang dalam menangani masalah ini.

Unknown said...

Syabas dan tahniah kpd PPIM kerana memberi pengetahuan kpd msyrkat spy tidak tertipu dgn syrkt jualan lgsg.. hrp forum ni dpt memberi ksdran kpd msyrkat yg ign menceburi MLM ini..

Unknown said...

Salam,

Saya baru menceburkan diri dalam bidang MLM selama hampir masuk tahun yang ke-3.Bagi pendapat saya, setelah memasuki MLM ini, ramai orang yang tidak berjaya dan terasa di tipu adalah kerana :-
1) mereka tidak memikirkan dulu risiko perniagaan tersebut
2) Mereka tidak faham apa itu MLM dalam erti kata sebenarnya.
3) Mereka malas dan suka memberi alasan (tabiat semulajadi org melayu).

Pihak kita ada berbincang dengan KPDNKK mengenai isu syarikat syarikat MLM serta halatuju industri yang member RM5 billion GDP kepada negara, menurut kementerian, kebanyakan syarikat tersebut apabila dipanggil untuk siasiatan, semuanya ok cumanya para para leader yang menukar plan yang sedia ada. Oleh sebab itu, insyallah pada tahun ini akan ada akta yang membolehkan agent atau leader didakwa di makhamah atas dasar penipuan. Mungkin juga pihak PPIM dan KPDNKK serta leader MLM boleh menerangkan keadaan ini dalam satu sidang akhbar untuk mengelakkan lenih ramai pengguna tertipu dengan scenario ini.

Pihak kami bersedia untuk berbincang dengan PPIM mengenai isu ini.