Friday, January 7, 2011

LEDAKKAN 2011


---------- Forwarded message ----------
From: Admin KonsepTerbaru <konsep2terbaru@gmail.com>
Date: 2011/1/6
Subject: LEDAKKAN 2011
To: cHe Na <ina_azlina@yahoo.com>


Program HEBAT & TERKINI yang di cari-cari oleh SEMUA orang!!! Duduk depan PC Buat duit!!! Dengan modal RENDAH, jana RM100-RM1,500 seminggu @ Anda boleh mengembalikan STATUS KEWANGAN dan mampu menjana pendapatan sampingan sehingga RM178,000.00 ATAU LEBIH dalam 10 bulan!!! 


14 comments:

mutiara hati said...

wah...klu la mmg begini mudahnya untuk dapatkn duit,takkan ada org di tepi jalan menghulur bekas untuk minta di isi...hm,untuk mndapatkan kekayaan takkan semudah itu...gunalah cara yg baik lagi halal, smoga slamat dunia akhirat...

nur said...

jgn pecaye la bende2 cam nie..kalau mcm tu senang blh dpt duit x de la org yg susah lg..

Amnah said...

eeeeee x suka n benci tgk iklan cam ni..kalo ada jgk yg tertipu x tau lh nk ckp apa...terang2 tuuu menipu org ramai...

Syed said...

Sifat mnusia ingin cpt kaya...

fazil said...

tu lah zaman skrg ni byk sgt penipuan, jd kita perlu sentiasa berhati-hati agar tidak ditipu oleh penyangak2 siber ini...

hijau said...

ish klu btl la memg ad keje yg snang mcm ni..mst sume org malaysia kaya n xdala perompak....

dayang said...

benda seperti ini memang tak boleh nak dipercayai...tanpa perlu pendidikan dan usaha,dah dapat ganjaran....tak logik langsung....impossible...

bandar said...

senangnye la nak dpt duit,,pasni org malaysia jadi jutawan la semuanyee,,,tp dr mana ye sumber duit tu dtg?????....jom kita share,

ott said...

memang diragui sumber duit tersebut.....kalau dah diragui,jadi syubhah.....maka,umat Islam hendaklah berhati-hati dengan benda seperti ini....banyak lagi perkara yang boleh kita buat untuk menjana pendapatan yang halal, bukan diragui....

administrator said...

Saya sudah melawat laman sesawang itu. Berdasarkan maklumat yang terpapar di laman itu (dan jika saya tidak terlepas pandang), model pendapatan (revenue model) yang ditawarkan adalah berdasarkan konsep referral dan penajaan. Tidak terdapat sebarang produk yang dijual.

Berdasarkan Akta Jualan Langsung 1993 (pindaan 2010), sebarang perniagaan berbentuk MLM perlu melibatkan produk tertentu yang ditawarkan kepada pengguna.

Semangat akta tersebut juga memperuntukkan bahawa produk yang dijual sudah semestinya merupakan produk yang mendatangkan kebaikan yang jelas kepada para pengguna.

Ashadi Zain
(ashadizain@gmail.com)
http://artikelashadizain.blogspot.com/

khazanatul said...

cari la y halal lg baik....

gdiamy1 said...

yg paling menjengkelkan ialah bila kita xnk join mereka....huhuh..siap sekolahkn dulu nie...mcm la nie je peluang yg ada kat mukabumi nie...

Muhammad said...
This comment has been removed by the author.
Muhammad said...

Adakah perniagaan ini sah dari segi undang-undang dan halal dari segi hukum syarak?
Alea Business Solution (SA0178232-V) iaitu pengendali AleaCorp yang berpengkalan di Seri Kembangan, Selangor Darul Ehsan ialah syarikat berstatus Bumiputera dan berdaftar dengan KEMENTERIAN KEWANGAN MALAYSIA(sila rujuk nombor pendaftaran di laman "Pengurusan").Kami bukanlah sistem pelaburan yang telah di fatwakan haram. Kami menjalankan perniagaan perkhidmatan berkenaan multi-media dan ICT. Komisen akan diberi kepada para pelangan yang mambuat pembelian produk yang kami tawarkan dan memperkenalkannya kepada pihak ketiga. Jadi soal haram tidak timbul kerana bayaran komisen adalah datang dari keuntungan penjualan produk dan perkhidmatan yang kami tawarkan dan bukan dari yuran keahlian. Kami juga mengunakan 70% dari hasil keuntungan syarikat untuk membayar komisen kepada ahli-ahli kami yang layak berdasarkan konsep perkongsian keuntungan. www.aleacorp.com/?ref=ezy4u